Meest gestelde vragen

Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

Indien u heeft besloten uw abonnement op te zeggen, kunt u uw opzegging bij voorkeur telefonisch doorgeven. Dit mag echter ook per mail. Het Compaan abonnement is maandelijks opzegbaar en eindigt op het einde van de kalendermaand.

Wij bevestigen u opzegging per mail met daarbij uitleg hoe u met de Compaan om kunt gaan.

Hoe stel ik een nieuw netwerk in op de Compaan Connect?

In sommige gevallen is het nodig om uw draadloze (of “Wi-Fi”) netwerk te wijzigen. Bijvoorbeeld als u van internet-provider bent veranderd, van uw provider een nieuw modem heeft ontvangen, of simpelweg omdat u uw Compaan op een andere locatie wenst te gebruiken.

De makkelijkste manier om het netwerk te veranderen, is door rechtsboven in het scherm van de Compaan Connect op het Wi-Fi pictogram te tikken en de aanwijzingen op de Compaan te volgen. Via deze link vindt u een gedetaileerde gebruiksaanwijzing.

 

Kan ik de Compaan Connect nog gebruiken als het abonnement is gestopt?

Zodra het abonnement gestopt is kunt u de tablet alleen nog gebruiken als gewone Samsung. U dient daarvoor de Compaan eerst terug te brengen naar de fabrieksinstellingen.

Neem hiervoor contact op met de Compaan klantenservice via 088 1450100 of info@uwcompaan.nl

Hoe stuur ik een e-mail naar een gebruiker van de Compaan Connect?

Iedereen kan e-mails sturen naar gebruikers van de Compaan Connect. Hiervoor hoeven mensen niet geregistreerd te zijn als contactpersoon (dit in tegenstelling to mensen die willen mailen naar de Klassieke Compaan). Stuur uw bericht simpelweg naar het e-mailadres van de Compaan-gebruiker. Het e-mailadres van een Compaan Connect gebruiker eindigt altijd op @compaanmail.nl.

Hoe installeer ik de Connect Web App op mijn smartphone en tablet?

U kunt de Compaan overal ter wereld bereiken via onze familie-omgeving, Compaan Connect, op uw smartphone of tablet. Installeer de Web App zodat u vanuit uw startscherm rechtstreeks Compaan Connect kunt bereiken.

  • Android: Open de Chrome-browser op uw smartphone of tablet. Ga naar het Compaan Portaal: connect.uwcompaan.nl Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en vink de optie Ingelogd blijven aan. Druk op de drie zwarte bolletjes rechtsboven in de adresbalk. Druk op Toevoegen aan startscherm en vervolgens op de knop Toevoegen.
  • Apple: Open de Safari-browser op uw smartphone of tablet. Ga naar het Compaan Portaal: connect.uwcompaan.nl. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en vink de optie Ingelogd blijven aan. Druk onderaan in het scherm op het vierkante icoontje met het pijltje omhoog. Druk op Voeg toe aan beginscherm en vervolgens rechtsboven op Voeg toe.
Kan ik de Compaan zelf installeren?

Ja, dit is een eenvoudige handeling. Zodra u de Compaan opstart wordt u stap voor stap meegenomen in het installatieproces. Daarnaast ontvangt u een eenvoudige gebruiksaanwijzing bij de Compaan die uitleg geeft over het installeren en eerste gebruik.

Wordt de Compaan van de gebruiker?

Ja, indien u de Compaan koopt wordt de tablet uw eigendom. Wij geven uiteraard wel 2 jaar garantie op de Compaan.

 

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar dat de Compaan dezelfde of eerstvolgende werkdag naar u wordt opgestuurd. Op het moment dat wij de Compaan naar u versturen, ontvangt u direct een bevestiging met track & trace code.

Indien u specifieke wensen heeft omtrent de bezorging, bel ons gerust op 088 1450100.

 

Ik heb nog geen internet; kan ik wel alvast de Compaan gebruiken?

Dat is in sommige situaties mogelijk. Voor meer informatie hierover kunt u ons bellen op 088-14 50 100.

Kan de gebruiker ook gewoon internetten met de Compaan?

Jazeker, op de Compaan kan gebruik worden gemaakt van internet. Er zit een eenvoudige browser op de Compaan waar mensen gebruik van kunnen maken. Makkelijke feature is dat via de “favorieten” websites ingesteld kunnen worden die met 1 druk op de knop bereikbaar zijn.

Kan ik ook een eigen tablet gebruiken?

Nee, dit is niet mogelijk. De Compaan is geen app die gedownload kan worden maar speciale software die een schil om de traditionele tablet heen legt.

Waarom betaal ik een abonnement?

Bij de Compaan willen wij mensen echt helpen. Daarin gaan wij graag een stapje verder. Wij begrijpen dat ouderen meer aandacht nodig hebben en nemen daarom altijd ruim de tijd voor vragen of opmerkingen. Wij staan 7 dagen per week van 09.00 tot 18.00 voor u klaar. De Compaan is gekoppeld aan een persoonlijk account, dit account staat bij ons opgeslagen. Hier wordt dagelijks een back-up van gemaakt. Mocht er onverhoopt iets gebeuren met uw Compaan, dan kunnen wij deze vervangen en met een druk op de knop uw gegevens overzetten. We zijn continue bezig om manieren te vinden waardoor we de Compaan nog beter en slimmer voor u kunnen inrichten. Elk kwartaal maken wij, o.a. op basis van feedback van onze klanten, nieuwe toepassingen voor de Compaan gebruikers. Deze toepassingen zijn automatisch voor u beschikbaar. Kent u dat? Vervelende reclamemails. Pop-ups en updates die geïnstalleerd moeten worden. Bij de Compaan heeft u hier geen last van. Door de versleutelde omgeving ontvangt de gebruiker geen ongewenste e-mails en pop-ups. Software updates maken wij voor u in orde zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. Door beheer op afstand zorgen wij ervoor dat de Compaan altijd operationeel is. Loopt u ergens tegenaan en komt u er niet uit? Na uw toestemming kunnen wij met u meekijken en lossen we het probleem ter plekke op.

Heb ik een internetverbinding nodig om de Compaan te gebruiken?

Ja, voor het gebruik van de Compaan is een internetverbinding via wifi nodig.

Wat is het verschil tussen de Compaan en een gewone tablet?

De Compaan is volledig aangepast aan de behoeften van ouderen. Simpel in gebruik en door duidelijke knoppen makkelijk te bedienen. De Compaan is gemaakt voor ouderen die niet (meer) met de computer of gewone tablet overweg kunnen maar nog wel in contact willen staan met vrienden en familie. De Compaan wordt volledig beheerd, wij zorgen op afstand voor software updates en beveiliging.

Vrienden en familie communiceren met de Compaan via het Portaal, een beveiligde website die alleen toegankelijk is voor contactpersonen. De Compaan wordt door de mantelzorger gepersonaliseerd naar de specifieke wensen van de gebruiker. Zo is de Compaan een op maat gemaakt communicatiemiddel. De Compaan heeft daarnaast een support team dat op aandachtige en prettige wijze omgaat met klantvragen.

Heeft u de Compaan Klassiek?

Terugbelverzoek

Heeft u een vraag? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088-1450100. Wilt u liever teruggebeld worden? Laat dan hieronder uw gegevens achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.