Meest gestelde vragen

Kan ik de Compaan Connect nog gebruiken als het abonnement is gestopt?

Zodra het abonnement gestopt is kunt u de tablet alleen nog gebruiken als gewone Samsung. U dient daarvoor de Compaan eerst terug te brengen naar de fabrieksinstellingen.

Neem hiervoor contact op met de Compaan klantenservice via 088 1450100 of info@uwcompaan.nl

Hoe stuur ik een e-mail naar een gebruiker van de Compaan Connect?

Iedereen kan e-mails sturen naar gebruikers van de Compaan Connect. Hiervoor hoeven mensen niet geregistreerd te zijn als contactpersoon (dit in tegenstelling to mensen die willen mailen naar de Klassieke Compaan). Stuur uw bericht simpelweg naar het e-mailadres van de Compaan-gebruiker. Het e-mailadres van een Compaan Connect gebruiker eindigt altijd op @compaanmail.nl.

Hoe installeer ik de Compaan Portaal app op mijn smartphone en tablet?

U kunt de Compaan overal ter wereld bereiken via onze familie-omgeving, het Compaan Portaal, op uw smartphone of tablet. Zoek in de App Store of Google Play Store naar ‘Compaan Portaal’. Download de app en log in met uw gegevens. Via de app kunt u de Compaan eenvoudig en snel bereiken.

Kan ik de Compaan zelf installeren?

Ja, dit is een eenvoudige handeling. Zodra u de Compaan opstart wordt u stap voor stap meegenomen in het installatieproces. Daarnaast ontvangt u een eenvoudige gebruiksaanwijzing bij de Compaan die uitleg geeft over het installeren en eerste gebruik.

Wordt de Compaan eigendom van de gebruiker?

Ja, indien u de Compaan koopt wordt de tablet uw eigendom. Wij geven uiteraard wel 2 jaar garantie op de Compaan.

 

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar dat de Compaan dezelfde of eerstvolgende werkdag naar u wordt opgestuurd. Op het moment dat wij de Compaan naar u versturen, ontvangt u direct een bevestiging met track & trace code.

Indien u specifieke wensen heeft omtrent de bezorging, bel ons gerust op 088 1450100.

 

Ik heb nog geen internet; kan ik wel alvast de Compaan gebruiken?

Dat is in sommige situaties mogelijk. Voor meer informatie hierover kunt u ons bellen op 088-14 50 100.

Kan de gebruiker ook gewoon internetten met de Compaan?

Jazeker, op de Compaan kan gebruik worden gemaakt van internet. Er zit een eenvoudige browser op de Compaan waar mensen gebruik van kunnen maken. Makkelijke feature is dat via de “favorieten” websites ingesteld kunnen worden die met 1 druk op de knop bereikbaar zijn.

Kan ik ook een eigen tablet gebruiken?

Nee, dit is niet mogelijk. De Compaan is geen app die gedownload kan worden maar speciale software die een schil om de traditionele tablet heen legt.

Heb ik een internetverbinding nodig om de Compaan te gebruiken?

Ja, voor het gebruik van de Compaan is een internetverbinding via wifi nodig.

Wat is het verschil tussen de Compaan en een gewone tablet?

De Compaan is volledig aangepast aan de behoeften van ouderen. Simpel in gebruik en door duidelijke knoppen makkelijk te bedienen. De Compaan is gemaakt voor ouderen die niet (meer) met de computer of gewone tablet overweg kunnen maar nog wel in contact willen staan met vrienden en familie. De Compaan wordt volledig beheerd, wij zorgen op afstand voor software updates en beveiliging.

Vrienden en familie communiceren met de Compaan via het Portaal, een beveiligde website die alleen toegankelijk is voor contactpersonen. De Compaan wordt door de mantelzorger gepersonaliseerd naar de specifieke wensen van de gebruiker. Zo is de Compaan een op maat gemaakt communicatiemiddel. De Compaan heeft daarnaast een support team dat op aandachtige en prettige wijze omgaat met klantvragen.

Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

Indien u heeft besloten uw abonnement op te zeggen, kunt u uw opzegging bij voorkeur telefonisch doorgeven. Dit mag echter ook per mail. Het Compaan abonnement is maandelijks opzegbaar en eindigt op het einde van de kalendermaand.

Wij bevestigen u opzegging per mail met daarbij uitleg hoe u met de Compaan om kunt gaan.

Hoe stel ik een nieuw netwerk in op de Compaan Connect?

In sommige gevallen is het nodig om uw draadloze (of “Wi-Fi”) netwerk te wijzigen. Bijvoorbeeld als u van internet-provider bent veranderd, van uw provider een nieuw modem heeft ontvangen, of simpelweg omdat u uw Compaan op een andere locatie wenst te gebruiken.

De makkelijkste manier om het netwerk te veranderen, is door rechtsboven in het scherm van de Compaan Connect op het Wi-Fi pictogram te tikken en de aanwijzingen op de Compaan te volgen. Via deze link vindt u een gedetaileerde gebruiksaanwijzing.

 

Heeft u de Compaan Klassiek?

Terugbelverzoek

Heeft u een vraag? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088-1450100. Wilt u liever teruggebeld worden? Laat dan hieronder uw gegevens achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.