Veelgestelde vragen over de Compaan

Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

Indien u heeft besloten uw abonnement op te zeggen, kunt u uw opzegging bij voorkeur telefonisch doorgeven. Dit mag echter ook per mail. Het Compaan abonnement is maandelijks opzegbaar en eindigt op het einde van de kalendermaand.

Wij bevestigen u opzegging per mail met daarbij uitleg hoe u met de Compaan om kunt gaan.

Hoe stuur ik een e-mail vanuit mijn eigen mailprogramma?

Het is ook mogelijk om berichten en foto’s naar de Compaan te versturen vanuit uw eigen mailprogramma. Stuur uw bericht simpelweg naar het e-mailadres van de Compaan-gebruiker. Dit e-mailadres eindigt altijd op @mijncompaan.nl en vindt u in het Portaal bovenaan de pagina Bericht sturen. Foto’s kunt u bijvoegen. Een eventueel onderwerp van de e-mail gebruiken we als omschrijving van de foto op de Compaan.

Kan ik de tablet nog gebruiken nadat het abonnement is gestopt?

U kunt de tablet nog gebruiken als Samsung tablet nadat het abonnement is gestopt. De tablet naar fabrieksinstellingen brengen gaat door allereerst de houten schil te verwijderen (met behulp van een kruiskopschroevendraaier kunt u de vier schroefjes losmaken). Volg daarna deze instructie:

1.    Houd de home-knop (onder het scherm in het midden) voor enkele seconden ingedrukt.
2.    Trek de zwarte statusbalk bovenin het scherm naar beneden.
3.    Druk op het tandwieltje rechtsboven en kies voor “Instellingen” en “Slechts eenmaal”.
4.    Kies bovenin het scherm voor het tabje “Algemeen”.
5.    Ga in het menu aan de linkerkant naar “Back-up maken en terugzetten”.
6.    Kies voor “Standaardgegevens herstellen” en “Apparaat resetten”.

Hoe stel ik een nieuw netwerk in?

Wilt u een ander netwerk instellen? Zodra u de Compaan opstart kunt u tijdens het aftellen bij het aanmelden (u ziet een groen pictogram met vinkje) op het tandwieltje rechtsonder in het scherm drukken. Als u dit binnen 3 seconden doet kunt u een ander netwerk selecteren en het hiervoor bestemde wachtwoord invoeren.

Komt u er zelf niet uit, belt u ons dan op 088-1450100. Wij helpen u graag verder.

Hoe installeer ik de Compaan Portaal app op mijn smartphone en tablet?

U kunt de Compaan overal ter wereld bereiken via onze familie-omgeving, het Compaan Portaal, op uw smartphone of tablet. Zoek in de App Store of Google Play Store naar ‘Compaan Portaal’. Download de app en log in met uw gegevens. Via de app kunt u de Compaan eenvoudig en snel bereiken.

Hoe helpt de Compaan de mantelzorger?

De Compaan voegt veel waarde toe aan mantelzorgsituaties. U kunt contactmomenten vastleggen, een logboek bijhouden, documenten van zorgverleners delen, een medicijnherinnering en een goedemorgenmelding instellen. En uiteraard kunt u op afstand contact houden door te beeldbellen of een bericht te sturen.

We hebben samen met de Universiteit Wageningen een onderzoek gedaan naar mantelzorg en de Compaan. Lees hier meer over het onderzoek

Kan ik de Compaan zelf installeren?

Ja, dit is een eenvoudige handeling. Zodra u de Compaan opstart wordt u stap voor stap meegenomen in het installatieproces. Daarnaast ontvangt u een eenvoudige gebruiksaanwijzing bij de Compaan die uitleg geeft over het installeren en eerste gebruik.

Wordt de Compaan eigendom van de gebruiker?

Ja, indien u de Compaan koopt wordt de tablet uw eigendom. Wij geven uiteraard wel 2 jaar garantie op de Compaan.

 

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar dat de Compaan dezelfde of eerstvolgende werkdag naar u wordt opgestuurd. Op het moment dat wij de Compaan naar u versturen, ontvangt u direct een bevestiging met track & trace code.

Indien u specifieke wensen heeft omtrent de bezorging, bel ons gerust op 088 1450100.

 

Ik heb nog geen internet; kan ik wel alvast de Compaan gebruiken?

Dat is in sommige situaties mogelijk. Voor meer informatie hierover kunt u ons bellen op 088-14 50 100.

Kan de gebruiker ook gewoon internetten met de Compaan?

Jazeker, op de Compaan kan gebruik worden gemaakt van internet. Er zit een eenvoudige browser op de Compaan waar mensen gebruik van kunnen maken. Makkelijke feature is dat via de “favorieten” websites ingesteld kunnen worden die met 1 druk op de knop bereikbaar zijn.

Kan ik ook een eigen tablet gebruiken?

Nee, dit is niet mogelijk. De Compaan is geen app die gedownload kan worden maar speciale software die een schil om de traditionele tablet heen legt.

Heb ik een internetverbinding nodig om de Compaan te gebruiken?

Ja, voor het gebruik van de Compaan is een internetverbinding via wifi nodig.

Past de Compaan bij ons?

De Compaan is geschikt voor ouderen die niet (meer) met de computer overweg kunnen maar nog wel deel willen uitmaken van onze digitale wereld. Zij willen bijvoorbeeld ook graag een foto of filmpje ontvangen, een berichtje schrijven of beeldbellen. Met de Compaan kan dat op een eenvoudige manier. Als familie of vriend kunt u de Compaan gebruiker overal ter wereld bereiken. Bijvoorbeeld als u in het buitenland woont of vanaf uw vakantie-adres. Voor mantelzorgers biedt de Compaan faciliteiten waardoor zorg op afstand nog makkelijker wordt.

 

 

Wat is het verschil tussen de Compaan en een gewone tablet?

De Compaan is volledig aangepast aan de behoeften van ouderen. Simpel in gebruik en door duidelijke knoppen makkelijk te bedienen. De Compaan is gemaakt voor ouderen die niet (meer) met de computer of gewone tablet overweg kunnen maar nog wel in contact willen staan met vrienden en familie. De Compaan wordt volledig beheerd, wij zorgen op afstand voor software updates en beveiliging.

Vrienden en familie communiceren met de Compaan via het Portaal, een beveiligde website die alleen toegankelijk is voor contactpersonen. De Compaan wordt door de mantelzorger gepersonaliseerd naar de specifieke wensen van de gebruiker. Zo is de Compaan een op maat gemaakt communicatiemiddel. De Compaan heeft daarnaast een support team dat op aandachtige en prettige wijze omgaat met klantvragen.

Heeft u de Compaan Connect?

Terugbelverzoek

Heeft u een vraag? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088-1450100. Wilt u liever teruggebeld worden? Laat dan hieronder uw gegevens achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.