Verslag meelopen in de wijk bij STMG 

Op dinsdag 28 maart had ik, Nathalie (Customer Succes Manager) de gelegenheid om de late route van het wijkteam Duiven/Westervoort mee te lopen met Barbara Feenstra. Tijdens deze route stonden er 12 cliënten op de planning die we zouden bezoeken. We ontmoetten elkaar om 17.30 uur bij de eerste cliënt, waar meneer al op ons zat te wachten. Hij had nog niet gegeten, maar de aardappelen stonden al op het vuur. Nadat we de begeleiding en de controle van zijn medicatie-inname hadden uitgevoerd, kon meneer een lekkere maaltijd bereiden.

De volgende cliënt was een creatieve dame die een beetje emotioneel was. Barbara had een luisterend oor voor haar terwijl ze de steunkousen uittrok. Mevrouw liet ons trots haar zelfgemaakte kaarten zien die ze eens per week samen met een paar andere dames maakte. Ze vond het gezellig dat we er waren en ze bood ons een paaseitje aan.

Vervolgens bezochten we een dame die erg trots was op haar huis en alle spullen die ze in de loop der jaren had verzameld. Na een controle van haar medicatie-inname beoordeelde Barbara nog even een plekje op haar lichaam.

De volgende cliënt in de route had een Compaan tablet in bezit die ze via haar familie had gekregen. Het was de Compaan Klassiek in de houten lijst waarover mevrouw erg enthousiast vertelde. Ze liet ons zien dat ze van de familie leuke foto’s en filmpjes had ontvangen en vertelde dat ze de spelletjes erg leuk vond en graag het nieuws las op de tablet. De familie belde regelmatig via de Compaan tablet met haar. We bezochten ook een cliënt waarbij Barbara de toediening van insuline begeleidde.

Er waren een aantal cliënten in de route waar stomazorg verleend moest worden en met wie Barbara tijdens deze zorg rustig een praatje maakte om na te gaan hoe het met de cliënten ging en of er nog bijzonderheden waren.

Van elk bezoek rapporteert Barbara een verslag in het systeem op haar mobiele telefoon.

Voor de late route is er een STMG groepsapp aangemaakt zodat de medewerkers onderling konden afstemmen of er behoefte was aan ondersteuning of als er overleg nodig was. Tijdens onze route werd door een collega in een andere route gevraagd of iemand een paar cliënten kon overnemen omdat een bezoek uitliep en andere cliënten lang zouden moeten wachten. Na telefonisch contact tussen Barbara en haar collega werden twee cliënten overgenomen in onze route, zodat ook deze collega haar route redelijk op tijd zou kunnen afronden.

Bij een van deze cliënten hebben we de baxterrol van de medicijndispenser Medido vervangen. Mevrouw had de doos en de handleiding bewaard, zodat Barbara en ik precies konden lezen hoe dit moest gebeuren.

De avond is omgevlogen en ik heb veel geleerd! Barbara is nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden met beeldzorg. Een bijeenkomst over beeldzorg gaat het team helpen om nog beter te ervaren wat er mogelijk is met het Compaan platform.

Terugkijkend op deze route en de manier waarop Barbara alle cliënten enthousiast te woord staat, ze zich inleeft in de cliënt en erg professioneel haar werk doet, kan ik niet anders zeggen dan ‘petje af’ en complimenten.

 

 

Terugbelverzoek

Heeft u een vraag? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088-1450100. Wilt u liever teruggebeld worden? Laat dan hieronder uw gegevens achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.