Hoe installeer ik de Web App op mijn smartphone en tablet?

U kunt de Compaan overal ter wereld bereiken via het Portaal op smartphone, tablet of PC. Installeer de Web App zodat u vanuit uw startscherm rechtstreeks het Portaal kunt bereiken.

  • Android: Open de Chrome-browser op uw smartphone of tablet. Ga naar het Compaan Portaal: portaal.uwcompaan.nl. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en vink de optie Ingelogd blijven aan. Druk op de drie zwarte bolletjes rechtsboven in de adresbalk. Druk op Toevoegen aan startscherm en vervolgens op de knop Toevoegen.
  • Apple: Open de Safari-browser op uw smartphone of tablet. Ga naar het Compaan Portaal: portaal.uwcompaan.nl. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en vink de optie Ingelogd blijven aan. Druk onderaan in het scherm op het vierkante icoontje met het pijltje omhoog. Druk op Voeg toe aan beginscherm en vervolgens rechtsboven op Voeg toe.
Kan ik de tablet nog gebruiken nadat het abonnement is gestopt?

U kunt de tablet nog gebruiken als Samsung tablet nadat het abonnement is gestopt. De tablet naar fabrieksinstellingen brengen gaat door allereerst de houten schil te verwijderen (met behulp van een kruiskopschroevendraaier kunt u de vier schroefjes losmaken). Volg daarna deze instructie:

1.    Houd de home-knop (onder het scherm in het midden) voor enkele seconden ingedrukt.
2.    Trek de zwarte statusbalk bovenin het scherm naar beneden.
3.    Druk op het tandwieltje rechtsboven en kies voor “Instellingen” en “Slechts eenmaal”.
4.    Kies bovenin het scherm voor het tabje “Algemeen”.
5.    Ga in het menu aan de linkerkant naar “Back-up maken en terugzetten”.
6.    Kies voor “Standaardgegevens herstellen” en “Apparaat resetten”.

Hoe stel ik mijn netwerkverbinding in na verhuizing?

Gaat u de Compaan op een andere locatie gebruiken? Dan adviseren we om de Compaan eerst uit te schakelen met de zwarte aan/uit-knop bovenop. Zodra u op de nieuwe locatie bent schakelt u de Compaan op dezelfde wijze weer in. Bij het opstarten zoekt de Compaan naar een netwerkverbinding. Selecteer het netwerk uit de lijst en voer het bijpassende wachtwoord in.

 

Hoe stuur ik een e-mail vanuit mijn eigen mailprogramma?

Het is ook mogelijk om berichten en foto’s naar de Compaan te versturen vanuit uw eigen mailprogramma. Stuur uw bericht simpelweg naar het e-mailadres van de Compaan-gebruiker. Dit e-mailadres eindigt altijd op @mijncompaan.nl en vindt u in het Portaal bovenaan de pagina Bericht sturen. Foto’s kunt u bijvoegen. Een eventueel onderwerp van de e-mail gebruiken we als omschrijving van de foto op de Compaan.

Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

U heeft besloten uw abonnement op te zeggen. U kunt uw opzegging bij voorkeur telefonisch doorgeven, maar ook per mail of via het Portaal.

Wat is het verschil tussen de Compaan en een gewone tablet?

De Compaan is volledig aangepast aan de behoeften van ouderen. Simpel in gebruik en door duidelijke knoppen makkelijk te bedienen. De Compaan is gemaakt voor ouderen die niet (meer) met de computer of gewone tablet overweg kunnen maar nog wel in contact willen staan met vrienden en familie. Vrienden en familie communiceren met de Compaan via het Portaal, een beveiligde website die alleen toegankelijk is voor contactpersonen. De Compaan wordt door de mantelzorger gepersonaliseerd naar de specifieke wensen van de gebruiker. Zo is de Compaan een op maat gemaakt communicatiemiddel. De Compaan heeft daarnaast een support team die op aandachtige en prettige wijze omgaat met klantvragen.

Past de Compaan bij ons?

De Compaan is geschikt voor ouderen die niet (meer) met de computer overweg kunnen maar nog wel deel willen uitmaken van onze digitale wereld. Zij willen bijvoorbeeld ook graag een foto of filmpje ontvangen, een berichtje schrijven of beeldbellen. Met de Compaan kan dat op een eenvoudige manier. Als familie of vriend kunt u de Compaan gebruiker overal ter wereld bereiken. Bijvoorbeeld als u in het buitenland woont of vanaf uw vakantie-adres. Voor mantelzorgers biedt de Compaan faciliteiten waardoor zorg op afstand nog makkelijker wordt.

 

 

Heb ik een internetverbinding nodig om de Compaan te gebruiken?

Ja, voor het gebruik van de Compaan is een internetverbinding nodig.

Waarom betaal ik een abonnement?

Bij de Compaan willen wij mensen echt helpen. Daarin gaan wij graag een stapje verder. Wij begrijpen dat ouderen meer aandacht nodig hebben en nemen daarom altijd ruim de tijd voor vragen of opmerkingen. Wij staan 7 dagen per week van 09.00 tot 18.00 voor u klaar. De Compaan is gekoppeld aan een persoonlijk account, dit account staat bij ons opgeslagen. Hier wordt dagelijks een back-up van gemaakt. Mocht er onverhoopt iets gebeuren met uw Compaan, dan kunnen wij deze vervangen en met een druk op de knop uw gegevens overzetten. We zijn continue bezig om manieren te vinden waardoor we de Compaan nog beter en slimmer voor u kunnen inrichten. Elk kwartaal maken wij, o.a. op basis van feedback van onze klanten, nieuwe toepassingen voor de Compaan gebruikers. Deze toepassingen zijn automatisch voor u beschikbaar. Kent u dat? Vervelende reclamemails. Pop-ups en updates die geïnstalleerd moeten worden. Bij de Compaan heeft u hier geen last van. Door de versleutelde omgeving ontvangt de gebruiker geen ongewenste e-mails en pop-ups. Software updates maken wij voor u in orde zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. Door beheer op afstand zorgen wij ervoor dat de Compaan altijd operationeel is. Loopt u ergens tegenaan en komt u er niet uit? Na uw toestemming kunnen wij met u meekijken en lossen we het probleem ter plekke op.

Waar kan ik de Compaan bekijken?

Wij hebben door het hele land locaties waar u de Compaan kunt uitproberen. Uw dichtstbijzijnde locatie vindt u hier.

Kan ik ook een eigen tablet gebruiken?

Nee, dit is niet mogelijk. De Compaan tablet is volledig aangepast aan de behoefte van ouderen.

Kan de gebruiker ook gewoon internetten met de Compaan?

Ja, op de Compaan kan gebruik worden gemaakt van internet. Vanuit het Portaal kunt u zes favorieten invoeren zodat de gebruiker op een eenvoudige manier naar zijn of haar favoriete website kan gaan.

Ik heb nog geen internet; kan ik wel alvast de Compaan gebruiken?

Dat is voor een korte tijd mogelijk. Voor meer informatie hierover kunt u ons bellen op 088-14 50 100.

Wat is de levertijd?

 

De maximale levertijd is 5 werkdagen, maar in de meeste gevallen leveren wij binnen 1 tot 2 werkdagen.

Wordt de Compaan van de gebruiker?

Ja, de Compaan wordt eigendom.

 

Kan ik de Compaan zelf installeren?

Ja, dit kan. Zodra u de Compaan opstart wordt u stap voor stap meegenomen in het installatieproces. U kunt ook kiezen voor een installatie door onze installatiecoach.

Kan iemand van Compaan de installatie verzorgen?

Ja, u kunt bij uw bestelling aangeven dat u een installatie wenst. Onze installatiecoach neemt dan contact met u op om een afspraak te maken. De installatiecoach komt thuis de Compaan installeren en activeren. Daarna volgt een uitgebreide uitleg over de werking van de Compaan en het Portaal.

Een installatie kost €59.

Hoe helpt de Compaan de mantelzorger?

U kunt contactmomenten vastleggen, een logboek bijhouden, documenten van zorgverleners delen, een medicijnherinnering en een goedemorgenmelding instellen. En uiteraard kunt u op afstand contact houden door te beeldbellen of een bericht te sturen.

Hoe stel ik een nieuw netwerk in?

Wilt u een ander netwerk instellen? Zodra u de Compaan opstart kunt u tijdens het aftellen bij het aanmelden (u ziet een groen pictogram met vinkje) op het tandwieltje rechtsonder in het scherm drukken. Als u dit binnen 3 seconden doet kunt u een ander netwerk selecteren en het hiervoor bestemde wachtwoord invoeren.

Komt u er zelf niet uit, belt u ons dan op 088-1450100. Wij helpen u graag verder.

Terugbelverzoek

Heeft u een vraag? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088-1450100. Wilt u liever teruggebeld worden? Laat dan hieronder uw gegevens achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.